چه نکاتی را باید در طراحی نمای ساختمان رعایت کنیم؟
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

نمای ساختمان یکی از بخش های مهم طراحی می باشد. به طور کلی نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که در وحله ی اول با خانه های اطراف در یک سبک باشند و در وحله ی دوم نیز افراد را به خود جذب نماید. چرا که نمای ساختمان نمایانگر تمام هنرمایی مهندس عمران و معمار می باشد. در نتیجه یک طراحی نمکای خانه منحصر به فرد می تواند تا سال ها آن ساختمان را در ذهن افراد زنده نگه دارد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید

در هنگام طراحی نما باید به چه نکاتی توجه نماییم؟

در طراحی نمای ساختمان اولین نکته که باید در طراحی و اجرای نمای ساختمان به آن توجه نماییم استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت است. اگر در نمای ساختمان از مصالح درجه سه استفاده نمایید، در آینده ای نه چندان دور با مسائلی از قبیل کهنه شدن ساختمان مواجه خواهید شد. بنابراین توصیه می کنیم تا از مصالح مرغوب و درجه یک در نمای سازه استفاده کنید.

نکته ی بعدی که در طراحی نمای خانه حائز اهمیت است تلفیق چندین متریال می باشد. در این زمینه باید متریال های مختلف را بشناسید و دقت کنید که با یکدیگر هارمونی داشته و در کنار هم جذابیت نمای یک سازه را بالا می برد. علاوه بر این انتخاب نوع رنگ نیز می تواند کیفیت مصالح را زیر سوال ببرد و یا از آنچه که هست زیباتر جلوه دهد. در نتیجه انتخاب نوع رنگ چیزی نیست که به راحتی از آن چشم پوشی کنیم.

نکته ی سوم نورپردازی نمای ساختمان می باشد. در نورپردازی نما باید حواستان به نوع متریال و همچنین رنگ نورپردازی باشد. نورپردازی در شب جلوه و جذابیتی بی نظیر به ساختمان می بخشد. حتی دیده شده که یک نورپردازی حرفه ای در نمای ساختمان به عنوان شاخص یک منطقه در نظر گرفته می شود.

قیمت طراحی نمای ساختمان

قیمت طراحی نمای ساختمان به صورت متر مربعی و با توجه به قیمت مصالح مصرفی، میزان تجربه طراح مشخص می گردد. البته در برخی از شرکت های معتبر ساختمانی مانند گروه طرح و ساخت مهندس فرح زادی می توانید با سپردن کار اجرای نمای خانه به آنها، خدمت طراحی نما را رایگان دریافت نمایید و هیچ پولی به آنها نپردازید.

 





:: برچسب‌ها: نمای ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: